Öğrencinin bilmediği noktaya dikkat çekmek
Bu motivasyon tekniği, SINIF360 matematik derslerinde öğrencilerin kendi bilgilerindeki eksikliğin farkına varmalarını ve öğrencilerin konuya olan isteklerini artırmayı amaçlar. Örneğin; SINIF360 derslerinde aynı konu üzerindeki bilinen ve bilinmeyen bilgilerin yer aldığı alıştırmalar sayesinde dersleri izleyen her öğrenci için etkili bir motivasyon oluşturur.
Düzenli olarak başarı göstermek
Bir önceki ile yakından ilgili olan bu nokta öğrencilerin kavramların değerlerini mantıksal bir sırayla arttırmasıdır. Bu metodun bir öncekinden farkı öğrencilerin kendi bilgileriyle bitirmeye değil ilerlemeye arzulu olmasına dayalı bir yöntem olmasıdır. SINIF360 matematik derslerinin yapısında da bu sebeple sıralı yöntem mevcuttur.
Model keşfetmek
Öğrencilerin model olarak rol alacakları bir durum yaratmak ki bu durum son derece motive edicidir. SINIF360 matematik derslerinin bu özelliği ile öğrenciler yeni bir fikir keşfetmenin ve ona sahip çıkmanın hazzını yaşarlar.
Bir örnek olarak, 1’den 100’e kadar olan ardışık sayıların toplamını bulmayı ele alalım. Sayıları sırayla teker teker toplamak yerine öğrencilerin sayıyı ilk ve son sayıyı toplayarak toplamı 101 olacak şekilde (1+100), (2+99), … şeklinde toplamaları ve ardından 50×101= 5050 olacak şekilde hepsini toplamak daha hızlı ve pratik bir yöntem olacaktır. Gibi…